بازی انفجار سایت تک بت بدون فیلتر سایت ماه بت bababet سایت آریان بت سایت بت 120 ازا بت nasabet مل بت دانلود برنامه مگاپاری سایت وان ایکس بت بدون فیلتر سایت وین نود

سایت شرط بندی بری بت berrybet بدون فیلتر + اپلیکیشن

جهت ورود به سایت بری بت berrybet کلیک کنید

درگاه پرداخت مستقیم | واریز جوایز در کمتر از ۲۴ ساعت

تا ۳۰۰ % شارژ هدیه

ورود به سایت
ژانویه 23, 2024

بازی تخته نرد چگونه است؟

بازی تخته نرد چگونه است؟

بازی تخته نرد چگونه است؟ | بازی باستانی با تاریخچه بسیار بلند | راهنمای بازی تخته نرد | آموزش بازی تخته نرد | قوانین بازی تخته نرد | نحوه بازی تخته نرد | نحوه چیدن مهره های تخته نرد

قوانین و آموزش بازی تخته نرد

تخته نرد کهن ترین بازی دنیا است که در میان مردم خاورمیانه و مردمان اروپای شرقی بسیار رواج دارد. در این بازی دو نفره، طرفین مهره های خود را بر اساس دو عددی که بر روی تاس نقش می بندد در جهت حرکت عقربه های ساعت یا خلاف آن حرکت می دهند و درآخر از صفحه بازی خارج می سازند.

بازی تخته نرد چگونه است؟

در پایان بازیکنی برنده خواهد بود که زودتر همه مهره های خود را از زمین بازی خارج نماید. کاوش های باستان شناسی در شهر سوخته نشان می دهد این بازی در ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد در ایران وجود داشته است.

نحوه چیدن مهره ها در ابتدای بازی

ابتدا، هر بازیکن یک تاس پرتاب می کند. بازیکنی که عدد بیشتری بیاورد بازی را آغاز می کند. در صورت مساوی شدن، دوباره تاس را پرت می کنند.(شخص آغاز کننده با همان تاس ریخته شده بازی می کند و دوباره تاس نمی ریزد مثلاً اگر حریف ۲ آورده باشد و شما ۵ شما باید ۲ و ۵ را حرکت کنید) سپس نوبت بازیکن دیگر می شود. عدد روی تاس ها نشان می دهد که مهره ها چه تعداد خانه باید حرکت داده شوند. مهره ها روبه جلو و با قانون های زیر حرکت داده می شوند:

نحوه چیدن مهره ها در ابتدای بازی تخته نرد

نحوه ی حرکت دادن مهره ها

مهره با توجه به عدد روی تاس به خانهٔ باز (خانه ای که از دو مهره یا تعداد بیشتری از مهره های حریف پر نشده باشد) می‌تواند جابجا شود. عددهای روی دو تاس تشکیل حرکت های جداگانه می دهد. به عنوان مثال، اگر یک بازیکن عدد تاسش ۵ و ۳ باشد، او می تواند یک مهره را پنج خانه و مهره دیگری را سه خانه جلوتر در خانه باز قرار دهد. یا می تواند یک مهره را هشت خانه به جلو ببرد و در یک خانه باز قرار دهد (تنها در صورتی که نقطه میانی سه و پنج همزمان بسته نباشند). خانه بسته خانه ای است که دو مهره یا مهره های بیشتری از حریف آن خانه را پر کرده باشد.

بازیکنی که تاسش دو عدد برابر میاورد، اصطلاحاً جفت آورده و معادل آوردن چهار تا از آن عدد است. مثلاً اگر تاس ۶ و ۶ بیاورد، بازیکن دارای چهار «شش» برای استفاده است، و می تواند هر ترکیبی از مهره ها را حرکت دهد. بازیکن باید تا زمانی که حرکت قانونی با عدد روی تاس ها دارد، حرکت کند و نمی تواند از عددی که آورده صرف نظر کند. مثلاً اگر جفت ۳ آورده و فقط سه تای آنها را می تواند بازی کند، باید آن سه را بازی کند.

بازی تخته نرد چگونه است؟

بازیکن همواره باید بیشترین تعداد حرکت را که می تواند بازی کند، به این معنی که اگر فرضاً بازیکن تاسش ۴ و ۵ بیاید به این صورت که اگر مهره ای خاص را ۴ خانه حرکت دهد دیگر امکانی برای بازی کردن تاس ۵ نداشته باشد اما اگر مهره ای دیگر را ۴ خانه حرکت دهد امکان بازی کردن تاس ۵ نیز برایش مهیا شود اجباراً باید حالتی را که امکان بازی کردن هر دو تاس را به او می دهد بازی کند حتی اگر آشکارا به ضررش باشد.

زدن و خوردن

خانه اشغال شده توسط یک مهره، تک نامیده می شود. اگر حریف روی مهره تک بیاید، آن مهره را می زند و جای آن قرار می‌گیرد و مهره خورده شده روی «بار» قرار می گیرد. تا زمانی که یک بازیکن یک یا چند مهره بر روی بار دارد، باید نخست آن مهره ها را وارد بازی کند. هنگامی که نوبت اوست، با توجه به عدد روی تاسش، مهره بیرون را در خانه بازی از ناحیه خودی حریف قرار می دهد.

بازی تخته نرد چگونه است؟

به عنوان مثال، اگر یک بازیکن یک مهره در بار دارد، و تاسش ۴ و ۶ دارد، می تواند مهره اش را بر روی هر دو خانه چهار بازی تخته نرد چگونه است؟ یا شش ناحیه خودی حریف قرار دهد به شرطی که آن خانه ها باز باشند. اگر هیچ بازی تخته نرد چگونه است؟ خانه ای باز نباشد، بازیکن نوبت خود را از دست می دهد؛ ولی باید تا آن جا که می تواند مهره هایش را وارد کند و بقیه را برای نوبت بعدیش بگذارد. پس از آن‌که آخرین مهرهٔ خورده شده وارد بازی شد، بازیکن به بازی عادی بازی تخته نرد چگونه است؟ خود ادامه می دهد و اگر از تاسش چیزی باقی مانده باشد، آن را بازی می‌کند.

بازی تخته نرد چگونه است؟

قانون: در ۶ خانه آخر نمی بازی تخته نرد چگونه است؟ توان مهرهٔ حریف را زد و سپس آن را روی مهره های دیگر خودی قرار داد؛ ولی همواره می توان مهره بازی تخته نرد چگونه است؟ حریف را زد و سپس آن را در دیگر خانه‌های خالی حرکت داده و یا حتی مهره دیگری از حریف را زد. بازی تخته نرد چگونه است؟

بازی تخته نرد چگونه است؟

در ۶ خانه آخر نمی توان مهرهٔ حریف را زد بازی تخته نرد چگونه است؟

بازی تخته نرد چگونه است؟

خارج کردن

زمانی که تمام مهره ها را در ناحیه خودی (۶خانه سمت راست تخته) جمع کردید، حالا نوبت به آن رسیده است که مهره های خود را از بازی خارج کنید و برای خارج کردن بازی تخته نرد چگونه است؟ مهره از بازی، شما باید تاس ها را بیندازید و به ازای هر شماره تاس، یک مهره از بازی خارج کنید. مثلاً بازی تخته نرد چگونه است؟ اگر شما ۵ و ۲ بیاورید، باید یک مهره از خانه شماره ۵ و یک مهره از خانه شماره ۲ خارج کنید و اگر بازی تخته نرد چگونه است؟ در خانه های ۵ و ۲ هیچ مهره ای نبود باید با دیگر مهره ها این تاس های ۵ و ۲ را بازی کنید مثلاً برای تاس ۵ یک مهره از خانه ۶ به خانه یک ببرید و برای تاس دو یک مهره از خانه های دیگر حرکت دهید. بازی تخته نرد چگونه است؟

بازی تخته نرد چگونه است؟

آموزش تصویری بازی تخته نرد + ترفندهای تخته نرد

در اینبخش یک آموزش کامل بازی تخته نرد کـه از محبوب بازی تخته نرد چگونه است؟ ترین سرگرمی ها خصوصا بین آقایان اسـت را جمع آوری کرده ایم، همچنین امروز تمام اصطلاحاتی بازی تخته نرد چگونه است؟ کـه در این بازی بکار میرود رابه همراه معنای صحیح آن ها برای شنا بـه اشتراک می‌گذاریم. بازی تخته نرد یکی از سرگرمی هاي کهن بازی تخته نرد چگونه است؟ مردم خاورمیانه می‌باشد کـه ریشه آن بـه هندوستان باز میگردد. در ادامه بیشتر صحبت می‌کنیم. بازی تخته نرد چگونه است؟

بازی تخته نرد چگونه است؟

تاریخچه تخته نرد به کجا باز می گردد؟

در بازی تخته نرد باید مهره هاي بازی تخته نرد چگونه است؟ خودرا دریک گوشه جمع کنید و هر کس زودتر آن ها را از بازی خارج کند برنده بازی محسوب میشود. بازی تخته نرد چگونه است؟ قدمت تخته نرد بـه خاورمیانه و تمدنهای بسیار قدیم مانند تمدنهای ایران، روم، مصر و سومر بر می‌گردد. بازی تخته نرد چگونه است؟ در هر کدام از این تمدنها بازی هاي تخته اي زیادی ابداع شده بود اما بازی مانند تخته نرد امروزی بازی تخته نرد چگونه است؟ کـه در روم باستان انجام می شده « Alea » نام داشته کـه بـه معنی «هنر قمار با تاس» بوده. بازی تخته نرد چگونه است؟

بازی تخته نرد چگونه است؟

حتی کلادیوس امپراتور روم نیز در بازی تخته نرد چگونه است؟ مورد بازی تخته نرد نوشته اسـت. بازی تخته نرد خود کپی از بازی « kubeia » یونان بود کـه بعد ها این بازی رابه نام « tabula » تخته بازی تخته نرد چگونه است؟ میشناختند. قدیمی‌ترین تخته نردی کـه تا بحال پیدا شده تخته نردی اسـت کـه در شهر سوخته بازی تخته نرد چگونه است؟ سیستان و بلوچستان پیدا شده اسـت، بـه این دلیل تخته نرد رابه ایران نسبت می‌دهند، در واقع تخته بازی تخته نرد چگونه است؟ نرد رابه اردشیر بنیانگذار سلسله ساسانی «224 سال قبل از میلاد مسیح» نسبت میدهند. بازی تخته نرد چگونه است؟

تبلیغ
بازی تخته نرد چگونه است؟
کشیدن پوست صورت ،بدون کوچکترین عمل و جراحی
مشاهده

بـه این دلیل بـه تخته نرد، نردشیر نیز می‌گویند. بازی تخته نرد چگونه است؟ «نرد در فارسی قدیم بـه معنی چوب و کنده چوب بوده اسـت». این بازی از طریق ساسانیان بـه هند بازی تخته نرد چگونه است؟ و از هندوستان بـه چین رفت کـه چینی ها بـه این بازی « shwa-liu » می‌گویند « بـه معنی دو شیش بازی تخته نرد چگونه است؟ » معادل انگلیسی تخته نرد نیز « backgammon » ا بازی تخته نرد چگونه است؟سـت. بازی تخته نرد چگونه است؟

برای انجام بازی تخته نرد به چه چبز هایی لازم است؟
= زمین بازی

= دو شماره تاس هره سیاه بازی تخته نرد چگونه است؟

= تاس دو «داو» یا تاس دوبل بازی تخته نرد چگونه است؟

= جام تاس یا تاس ریز «این مورد بیشتر در خارج از ایران رواج داشته و بازی تخته نرد چگونه است؟ در داخل ایران بـه ندرت ازآن استفاده میشود». فلسفه تخت نرد و معنی و مفهوم آن بنا بـه متن کتاب بازی تخته نرد چگونه است؟ شطرنج‌نامه «یا گزارش شطرنج و نهش نیو اردشیر»، کـه عموماً مربوط بـه باورهای زرتشتی اسـت. بازی تخته نرد چگونه است؟

بازی تخته نرد چگونه است؟
سایت بازی تخته نرد چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

web hit counter